Un ghiveci personalizat pentru o floare..

Un ghiveci personalizat pentru o floare..
proiectul „Artă pentru mediu

Fiecare copil are universul său propriu care, în general, se concentrează asupra camerei sale.
În acest sens, camera în care el îşi petrece o mare parte din timp trebuie să fie luminoasă, în culori deschise, pastelate.
Culorile închise, pe langă faptul că micşorează un spaţiu, pot imprima copilului o stare de agitaţie şi lipsă de concentrare.
O cameră luminoasă devine mai spaţioasă şi-i conferă copilului o stare de linişte, de armonie cu spaţiul înconjurător.
În acelaşi timp, dacă pereţii camerei sunt zugrăviţi în culori pastelate, copilul îşi poate personaliza camera cu tot felul de obiecte viu colorate.
E bine ca printre obiectele din cameră să se regăsească cât mai multe lucruri (desene, picturi, vase de ceramică, diverse construcţii..) făcute chiar de el.
Astfel de obiecte îi dau copilului încredere în sine şi în acelaşi timp îl fac să îşi conştientizeze propria evoluţie prin comparaţie şi să-şi dorească să se autodepăşească.

.
Exerciţiul pe care l-am propus copiilor a avut la bază două concepte: cel de personalizare şi cel de responsabilizare.
Copiii au primit fiecare câte un ghiveci, pe care l-au desenat, l-au pictat, apoi împreună l-am dat cu un strat protector de lac ca să fie rezistent la apă şi să capete strălucire. După ce s-au uscat ghivecele copiii au plantat fiecare câte o floricică, cu promisiunea că vor avea grijă de ea şi o vor uda de două ori pe săptămână.
Pe parcursul întregii activităţi am discutat despre mediul înconjurător şi despre importanţa plantelor în asigurarea calităţii vieţii.

Sfatul meu!!!!
Să îi încurajăm pe copii în intenţia lor de a-şi personaliza spaţiul în care stau, ţinuta pe care aleg să o poarte.. şi să nu uităm că orice activitate începută trebuie să aibe o finalitate.

Cristina Bugariu
designer

4 gânduri despre „Un ghiveci personalizat pentru o floare..

  1. Buna ziua. Mi-a placut si mie idea cu ghiveciul presonalizat si as vrea sa fac si eu impreuna cu fetita mea. Daca ati putea s ne spuneti ce fel de ghivece ne trbuie si mai ales ce fel de culori sa folosim. Noi suntem din Arad dar anul trecut de Craciun am fost la Mall in Timisoara si am facut un ingeras. Il pastram si acum. Va dorim mult succes in continuare si poate va ganditi sa faceti o actiune si in Arad.
    Roxi si Monica

    • Bună ziua,
      mă bucur că sunteţi interesată de activităţile noastre.
      În general, ghivecele pe care le folosim sunt de ceramică, iar pentru culori ar trebui să vă adresaţi unui magazin specializat din oraşul dvs.. Culorile trebuie să fie compatibile picturii pe ceramică.
      Important e.. să nu vă îngrădiţi creativitatea!
      O zi frumoasă,
      Cristina

  2. Buna
    Sunt foarte bucuroasa ca am descoperit site-ul dvs. Din pacate noi locuim in Brasov dar mi-ar fi placut sa existe si la noi o asemenea initiativa. Am o fetita de 8 ani, Octavia, si ea urmareste frecvent activitatile desfasurate de dvs.
    Ce m-a determinat sa va scriu? Articolul cu ghiveciul personalizat. Noi chiar am zugravit intregul apartament. Inainte camera fetitei era de un roz destul de pronuntat. Dupa ce am citit articolul scris de doamna Cristina, am hotarat impreuna cu sotul si fetita sa optam pentru o culoare deschisa si am ales un bej cu o tenta foarte fina de roz. Intr-adevar camera a devenit mult mai mare, nu mai pare atat de aglomerata si spre surprinderea noastra Octavia chiar este mai linistita, mai receptiva. De asemenea am inceput sa tinem cont de parerile ei si sa o incurajam sa-si descopere creativitatea.
    Va multumim si suntem cu ochii pe dvs. 🙂

Lasă un răspuns

