„Niciodată nu e prea târziu!”, de Cristina Bugariu

„Niciodată nu e prea târziu!”

Lipsa timpului liber a fost şi rămâne o mare problemă pentru fiecare dintre noi. Din ce în ce mai rar în cotidianul nostru apare o „ferestră” de timp liber.
Ce facem cu acest timp liber? …. rămâne la latitudinea fiecăruia dintre noi. Eu consider că e importantă calitatea lui şi de aceea ori de câte ori am avut ocazia am încercat să deschid această „fereastră” spre noi orizonturi.
Nu e prima oară când aleg să fiu voluntar într-o acţiune. Prin prisma meseriei pe care o practic (designer) am colaborat în diverse proiecte care au promovat conceptul de art-terapie, adresate copiilor de la casele de copii sau celor cu deficienţe.
De data asta, însă, a fost ceva deosebit. În luna noiembrie am fost invitată să coordonez un proiect de acest gen organizat de Centrul de Zi pentru Persoane Vârstnice „Sf. Arhangheli Mihail şi Gavril” – Timişoara.
Am fost plăcut surprinsă de interesul pe care l-a stârnit tema propusă de mine – icoane ţărăneşti pictate pe sticlă. Iniţial ştiam că vor participa 5-6 persoane şi m-am trezit cu.. o sală plină. Persoane cu vârste cuprinse între 60 şi 85 de ani!!!
La început foarte neîncrezători în potenţialul lor, s-au destins pe măsură ce descopereau treptat tainele acestei vechi tradiţii şi au finalizat lucrările cu un tonus mai bun şi cu multă încredere în ei înşişi. În plus cu dorinţa de a mai repeta experienţa.
Pentru mine a fost impresionant. Satisfacţia dată de mulţumirea lor.. a fost copleşitoare.
La fel de plăcut a fost şi momentul în care, împreună cu personalul de la centru, au decis că lucrarile lor merită să facă obiectul unei expoziţii. Astfel s-a născut o expoziţie de 21 de icoane pictate pe sticlă, găzduită până la finalul lunii ianuarie de Primăria Municipiului Timişoara.

Ce am învăţat eu de la dumnealor?
Că la orice vârstă ai ceva nou de învăţat şi că niciodată nu e prea târziu să îţi îndeplineşti un vis.

Cu siguranţă pot spune şi eu că e o experienţă pe care aş repeta-o oricand.

Cristina Bugariu

.

Lasă un răspuns

